4/04/2012

Witamina D i jej wpływ na nasze kobiece zdrowie!

Zapewne na temat witamin słyszałyście już wiele! Wiecie, jakie znaczenie ma witamina A, E czy C. Ale czy zdajecie sobie sprawę, jak wpływa na nas witamina D i dlaczego jest ona tak ważna dla naszego zdrowia? Kończy się zima, mimo zmiennej pogody mamy już wiosnę, a lato tuż tuż :) Mam nadzieję, że zainteresuję Was tym postem! Miłego czytania :)


No dobrze, zacznijmy od tego czym jest witamina D?

Ta nazwa obejmuje właściwie kilka związków określanych jako witamina D1 ( kalcyferol ), D2 ( ergokalcyferol ), D3 ( cholekalcyferol ). Uzyskuje się ją z tranu, ale organizm - jako jedyną z niewielu witamin - może wyprodukowac ją sam pod wpływem promieni słonecznych.

Do czego potrzebna jest nam witamina D?

Po pierwsze, wpływa pozytywnie na gęstośc kości. To dzięki niej wapń jest lepiej wchłaniany. Ma ważne znaczenie na zdrowie naszych zębów i zapobiega ich próchnicy. Według hiszpańskich badań naukowych kobiety po menopauzie powinny przyjmowac witaminę D w postaci suplementów!!!

Po drugie wspomaga funkcjonowanie układu mięśniowego i nerwowego. Zwiększa odpornośc na urazy. To bardzo ważne zwłaszcza dla tych osób, które uprawiają sport :)

Po trzecie wpływa korzystnie na serce, układ naczyniowy oraz działa antynowotworowo ( rak okrężnicy, rak piersi, chłoniak czy stwardnienie rozsiane) !!!
Czy wiecie, że nawiększośc zachorowalnośc na stwarnienie rozsiane mają właśnie kobiety!!!
Do tego dodam jeszcze, że brak witamy D może byc przyczyną depresji, co często wystepuje właśnie w tych przejściowych okresach oraz zimą.

Co się dzieje, gdy brakuje nam witaminy D?

Jej niedobór może powodowac wiele schorzeń, takich jak osteoporoza. W naszym organiźmie zaczyna brakowac wapnia, a chorzy ( i znów najczęściej kobiety ) mają zniekształconą sylwetkę. Dodatkowo zbyt mała ilośc tej witaminy jest przyczyną zapalenia spojówek czy stanów zapalnych skóry.
Organizm osłabiony z powodu niedoboru witaminy D jest mniej odporny na zaziębienie. Pogarsza się też nasz słuch. No, a co najgorsze to zwiększa się ryzyko zachorowania na różnego rodzaje nowotwory.

Teraz już wiecie, jak ważne znaczenie ma witamina D na nasze kobiece zdrowie!!! Gdzie możemy ją znaleźc?

Doskonałym jej źródłem jest tran oraz oleje rybne ( węgorz, łosoś, makrela, śledź ). W mniejszym stopniu znajdziemy witaminę D w żółtku jaja kurzego i krowim mleku.
Drugim sposobem jest wystawianie się na słońce!! Naukowcy twierdzą, że 10 minut codziennej kąpieli słonecznej podczas wiosennych i letnich spacerów zapewnia odpowiednią dawkę tej witaminy przez cały rok ( Nasz organizm jest w stanie sam ją wyprodukowac ).
Pamiętajcie, osoby z ciemniejszą karnacją potrzebują znacznie więcej witaminy D, gdyż ich cera odbija promienie słoneczne!!

A teraz kilka nowinek!!!
Witamina D wpływa korzystnie na obecnośc cynku w naszym organiźmie, a on idealnie działa na nerki.
Mieszkańcy dużych miast, ze wzgladu na ich zanieczyszczenie powinni spożywac więcej witaminy D.
Także osoby, które pracują w nocy lub zasłaniają swoim ubiorem całe ciało powinny zażywac witaminę D.
Jeśli spożywacie produkty zawierające witaminę D dodawajcie choc odrobinę tłuszczu. Zwiększy on możliwośc wchłaniania tej witaminy.
Naukowcy twierdzą, że ponad połowa Europejczyków ma obniżony poziom witaminy D.

Dziewczyny, właśnie rozpoczęła się ta pora roku, gdy slońce częściej zagląda w nasze okna. Jeśli chcecie zapewnic optymalną dawkę witaminy D, bez łykania suplementów i spożywania tłustych ryb wystarczy, że 3 - 4 razy w tygodniu wyjdziecie na spacer! Zmniejszycie ryzyko zachorowania na wiele kobiecych chorób. Pomyślcie o tym!!!

 :)

1 komentarz:

  1. Ja właśnie przyjmuję tran z dodatkiem tej witaminy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 COCO COLLECTION