5/07/2014

Epilacja, czyli...

Dziś kolejna część dotycząca depilacji. Tym razem pogadamy troszkę o trwałym usuwaniu owłosienia, które ostatnio staje coraz bardziej modne. Gotowi na kolejną dawkę informacji???

zdj. grafika Google

Laseroterapia

Mowa oczywiście o zastosowaniu lasera, który trwale ma usunąć nam zbędne owłosienie. W takiej terapii używane są lasery o różnych długościach fal emitowanego światła. Zaliczamy do nich laser rubinowy ( 694 nm ), aleksandrytowy ( 755 nm ), diodowy ( 800 nm ), Nd - YAG ( 1064 ) nm. 
Laser niszczy melaninę, która znajduje się w opuszce włosa anagenowego, zewnętrznej pochewce korzenia i łodydze, a tym samym powoduje zniszczenie całego mieszka.
Najskuteczniej usuwa się włosy czarne przy fototypie skóry I i II.
Kuracja wymaga powtórzeń w zależności od miejsca wykonywania zabiegu oraz koloru włosów.
W zależności też od typu lasera są stosowane różne metody chłodzenia naskórka.
Oczywiście przeciwwskazaniem do zabiegu jest świeża opalenizna, a najczęściej występujące działania niepożądane to obrzęk, rumień,  bolesność, odbarwienia, przebarwienia.

Światło pulsacyjne ( IPL )

W przeciwieństwie do lasera tu światło jest rozproszoną szerokopasmową wiązką, wytwarzane przez lampę błyskową, ogniskowane przez system luster i emitowane przez filtry ograniczające zakres jego promieniowania.
Dzięki możliwości szerokiego wyboru różnych parametrów w zastosowaniu IPL możemy dobierać zabieg do różnych typów skóry i włosów.

Terapia fotodynamiczna ( PDT )

Obecnie stosuje się ją w epilacji, ale kiedyś używano do leczenia złośliwych nowotworów. Podawana jest substancja światłouczulająca, a następnie stosuje się światło o odpowiedniej długości fali. Jest też tańsza.

Epilacja igłowa i pęsetowa

W epilacji igłowej wprowadzamy igłę do mieszka włosowego, a sam zabieg dzieli się na cztery etapy: elektrolizę, termolizę, metodę blend oraz metodę sekwencyjną.
Elektroliza polega na chemicznej destrukcji mieszka włosowego za pomocą stałego prądu galwanicznego.
Termoliza to uszkodzenie mieszka włosowego wskutek reakcji termicznej z użyciem prądu i wysokiej częstotliwości.
Metoda blend łączy termolizę z elektrolizą, a metoda sekwencyjna polega na tym, że prąd dopływa do brodawki włosa w pojedynczych sekwencjach.

Epilacja pęsetowa wygląda troszkę inaczej, gdyż tu włos jest chwytany specjalną pęsetą podłączoną do aparatu wytwarzającego prąd o wysokiej częstotliwości, który niszczy mieszek włosowy. Po zabiegu włos usuwany jest pęsetą.
Przeciwwskazaniem do wszystkich metod z użyciem prądu jest rozrusznik serca, a działania niepożądane to bolesność, odbarwienia, przebarwienia, powstawanie blizn, rumień czy obrzęk. Zawsze istnieje też ryzyko zakażenia bakteryjnego, dlatego po kuracji stosuje się preparaty przeciwbakteryjne.

***

Wybór odpowiedniej metody epilacji zależy tylko od Was, a jak widzicie jest w czym wybierać. Oczywiście nie mam zamiaru Was do niczego namawiać, bo sama nie poddałam się takim zabiegom i w najbliższym czasie raczej z nich nie skorzystam. Wiem natomiast, że są wśród Was osoby, które borykają się z intensywnym i problematycznym owłosieniem, a taki sposób przynosi bardzo dobre rezultaty!!!

W kolejnej części przedstawię Wam fakty i mity na temat depilacji.
Jeśli macie jakieś pytania, piszcie w komentarzach, a ja chętnie na nie odpowiem!

XOXO

źródło : artykuł " dossier i usuwanie owłosienia" Magazyn Beauty Forum  

6 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się nad elektrolizą, ponieważ przy moich jasnych włosach depilacja światłem mogła by nie przynieść oczekiwanego skutku. Miałam serię zabiegów IPL-em, ale nie byłam zadowolona. Myślałam też o zwykłym laserze, ale szkoda mi wydać tyle kasy jeśli miałoby to nie być skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam ogromną chęc wykonania na sobie depilacji laserowej, na pewno kiedyś z tej usługi skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydałoby się jeszcze parę zdań o skuteczności tych zabiegów...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem 2 tygodnie po pierwszym zabiegu laserem light sheer. Robiłam pachy i już widzę efekty :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam!

    Mam na imię Basia i jestem konsultantką i-Light w firmie Remington. Mogę wypowiedzieć się na temat skuteczności urządzenia IPL, z którego można korzystać bez wychodzenia z domu (a działa na takich samych zasadach jak urządzenia stosowane w gabinetach kosmetycznych, czyli wysyła impulsy świetlne hamujące wzrost włosków). Osobiście używam modelu i-Light Pro 6000F, dzięki któremu bezboleśnie pozbyłam się już prawie ¾ włosków. Dzięki specjalnym końcówkom urządzenie można stosować na całym ciele, łącznie z twarzą (poniżej kości policzkowych). Pierwsze efekty są zauważalne już po kilku tygodniach. Zabieg początkowo powtarza się co około 2 tygodnie, następnie coraz rzadziej. Jeśli macie jakiekolwiek pytania w kwestii depilacji IPL – piszcie śmiało, najlepiej na basia.ilight@gmail.com.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  6. a gdyby tak depilatorem ipl potraktować przebarwienia potrądzikowe i posłoneczne na twarzy?

    OdpowiedzUsuń

Instagram

Copyright © 2017 COCO COLLECTION