4/05/2023

C.MUSIAŁ "ROLA KOMÓREK MACIERZYSTYCH WE WSPÓŁCZESNEJ MEDYCYNIE ESTETYCZNEJ I KOSMETOLOGII

Pierwszy raz o komórkach macierzystych usłyszałam kilka lat temu. Pamiętam jak dziś, że chodziło o komórki macierzyste roślinne z jabłoni zastosowane w pewnym kosmetyku przeciwzmarszczkowym. Temat był nowy i bardzo ciekawy. Dziś jest powszechny i nikogo już nie dziwi zastosowanie tych składników nie tylko w kosmetykach, ale i w zabiegach. Każdy, kto interesuje się kosmetologią, medycyną estetyczną, ale i świadomą pielęgnacją powinien o nich wiedzieć... 


Dlatego też, kiedy dowiedziałam się, że Claudia Musiał wydała swoją kolejną książkę właśnie o komórkach macierzystych stwierdziłam, iż muszę ją mieć, muszę ją przeczytać i sprawdzić jakie informacje się tam pojawiły. Wiedziałam już, że będzie to ciekawa pozycja, pełna wiedzy i nie zawiodłam się. Skąd wiedziałam? Bo przeczytałam pierwszą książkę autorki, która niesamowicie mnie zachwyciła. Na moim kanale YT jest jej pełna recenzja. 



"Rola komórek macierzystych we współczesnej medycynie estetycznej i kosmetologii" to pozycja obowiązkowa przedstawiająca aktualny stan wiedzy w zakresie komórek macierzystych i ich wykorzystania w różnych dziedzinach: medycynie estetycznej, kosmetologii, medycynie, trychologii. 

Bardzo podoba mi się rozkład książki, która zaczyna się od wprowadzenia do tematu komórek macierzystych oraz obszernego ich opracowania. Następnie przechodzimy już do wykorzystania owych komórek w różnych dziedzinach medycznych i kosmetycznych. Genialnie opracowane rozdziały i podrozdziały. Piękne ryciny i rysunki. Wszystko idealnie przedstawione. Czyta się jednym tchem, a jeszcze szybciej przyswaja wiedzę. 

Ucieszył mnie fakt, że autorka książki nawiązała także do czynników wzrostu, o których głośno mówi się na przestrzeni ostatnich lat zwłaszcza w zabiegach, ale też w zastosowaniu ich w produktach regeneracyjnych pozabiegowych. Dodam więcej, to jeszcze nie koniec. Co ciekawe mamy też rozdział dotyczący egzosomów. Pierwszy raz usłyszałam o nich w zeszłym roku na jednej z konferencji prasowych, gdzie przedstawiono wykorzystanie egzosomów w medycynie regeneracyjnej, ale też zastosowanie ich w kosmetykach. Temat tak niesamowicie interesujący, że pochłonął mnie w 100%, a dziś sama stosuję w mojej domowej pielęgnacji właśnie kosmetyki, które posiadają te pęcherzyki zewnątrzkomórkowe. 


Pewnie pomyślicie, że skoro książka zawiera taką wiedzę to będzie skierowana tylko do profesjonalistów i pisana właśnie takim językiem. Oj nie! Wydania i opracowania medyczne rzeczywiście zawierają zwroty, które dla laika mogą być niepojęte. Tutaj jednak wszystko jest dokładnie wytłumaczone. Mamy wykaz skrótów, mamy skorowidz i co najważniejsze mamy też pełne piśmiennictwo. Tego nie mogło zabraknąć w tak dobrej pozycji. 

Nie chcę Wam zdradzać 100% zawartości książki, bo uważam, że każdy powinien ją przeczytać. Wiedza tutaj zawarta jest niezbędna dla wszystkich specjalistów czy to w dziedzinie kosmetologii, trychologii czy szeroko pojętej medycyny. Gwarantuję Wam, że będziecie się zachwycać jak bardzo rozwinęła się technologia i jakie wspaniałe mamy dziś możliwości. Niesamowite jest to, co potrafi człowiek i jak może to wykorzystać. Nasza skóra, czy włosy! Komórki macierzyste zwierzęce czy roślinne? Tylko zabiegi czy też odpowiednia dieta? Każdy chce wyglądać pięknie, mieć piękną skórę, włosy itp. I właśnie dlatego każdy powinien zwiększać swoją wiedzę w tym temacie. Interesować się tym, co można, a czego nie! A komórki macierzyste, czynniki wzrostu, czy egzosomy to wspaniały temat. Temat, który warto zgłębiać i właśnie dlatego polecam Wam książkę C. Musiał. Kolejna genialna, obowiązkowa pozycja do przeczytania!

Książkę możecie zamówić na stronie Wydawnictwa PZWL pod tym linkiem - https://tiny.pl/w6x7p

XOXO

autor tekstu - kosmetolog, blogerka, vlogerka Anita Kobus 

COCO COLLECTION - o mnie


Cześć, mam na imię Anita i oprowadzę Cię po świecie kosmetyków. 

Z zawodu jestem kosmetologiem i od dawna interesuję się skórą, dobrze dobraną pielęgnacją, ale też kosmetykami. Lubię testować nowości i sprawdzać ile z obietnic producenta rzeczywiście jest prawdą. 

Na moim blogu znajdziesz nie tylko recenzje i opinie o kosmetykach. Jest tutaj znacznie więcej: 

Czy Wiesz - kategoria dotycząca wielu ciekawostek z dziedziny kosmetyki oraz kosmetologii. 

Porady - jako kosmetolog radzę w doborze odpowiednich kosmetyków, jakie kroki w pielęgnacji wykonywać, ale też jakie skuteczne zabiegi stosować. 

Prywatnie - ciekawostki z życia blogerki. 


Jeśli jeszcze Ci mało koniecznie sprawdź mój Instagram oraz kanał na You Tube - COCO COLLECTION



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram

Copyright © 2017 COCO COLLECTION