9/05/2018

SZCZOTKOWANIE WŁOSÓW - MÓJ SPOSÓB NA PIĘKNY BLASK!

Kiedy każdego wieczora sięgam po szczotkę do włosów przypominają mi się czasy, gdy jako mała dziewczynka oglądając stare seriale marzyłam, by mama wyczesywała mi włosy piękną srebrną szczotką z włosia. Wtedy jeszcze nie wiedziałam jakie znaczenie ma ten codzienny rytuał. Dopiero kilka lat temu odkryłam prosty sposób na piękny blask i zdrowe końcówki. Nic prostszego, jak drewniana szczotka z włosiem dzika!!!



Jaką szczotkę wybrać? 

Bardzo ważny jest wybór dobrej szczotki. Najlepsze rezultaty przynoszą te z włosia dzika, które mają różną długość włosów i profil pasujący do kształtu głowy. Ja niestety jeszcze takiej nie posiadam, ale mam zamiar zaopatrzyć się w nią podczas najbliższych targów fryzjerskich. Moja szczotka jest płatka i ma już kilka dobrych lat ;) 

Oczywiście warto pamiętać, że o taką szczotkę należy też odpowiednio dbać. Trzeba ją regularnie czyścić, usuwać nasze włosy przy użyciu specjalnego czyścika oraz myć samo włosie i trzonek najlepiej szarym mydłem lub delikatnym szamponem. 

Jedną z najlepszych i najbardziej popularnych szczotek jest szczotka CulumNatura. Zostawiam Wam do niej link - https://www.culumnatura-kosmetyka-naturalna.pl/pl/pages/natur-kosmetik-szczotka-64-44-0.aspx
Na rynku znajdziecie też wiele podobnych tańszych szczotek lub profesjonalnych, fryzjerskich. 

Dlaczego codzienne szczotkowanie włosów jest tak ważne? 

Nasza skóra pokryta jest naturalnym płaszczem hydrolipidowym, który składa się m. in. z sebum. Każdy mieszek włosowy posiada co najmniej jeden gruczoł łojowy. Łój wydostaje się na powierzchnię skóry głowy przez łodygę włosa, a jego ważną cechą jest właściwość pielęgnacyjna. I tutaj wkracza szczotka. Co się dzieje? Podczas szczotkowania pobudzamy mięsień przywłosowy. Jest to równoznaczne z treningiem mięśni, ale przede wszystkim ułatwia dostarczanie krwi i składników odżywczych do korzenia włosa, dodatkowo rozprowadza łój, który działa jak naturalny balsam. Podobno kobiety, które miały problem z obfitym wypadaniem włosów, dzięki codziennemu szczotkowaniu zauważały wyraźną poprawę. Sama widzę, że włosy nabierają pięknego blasku i mniej się łamią!!!


Jak prawidłowo szczotkować włosy? 

Przede wszystkim musicie pamiętać o kilku zasadach. Na początku warto przeczesać włosy grzebieniem tak, by nic nie stało na przeszkodzie ich gładzeniu szczotką. Następnie opuszczamy głowę w dół i zaczynamy od szyi w kierunku czoła. Potem przechodzimy do skroni i zaczesujemy włosy w przeciwną stronę czoła. Odwracamy głowę i szczotkujemy włosy w naturalnym kierunku jak rosną, czyli od czoła do dołu. Cały zabieg powinien trwać kilka minut, a Wy zaczniecie odczuwać przyjemne ciepło. Tłuste włosy szczotkujemy delikatnie i krótko, podobnie obchodzimy się z włosami cienkimi i łamliwymi. Jeśli macie włosy normalne i grube możecie użyć więcej energii. 

Co daje nam codzienne szczotkowanie włosów? 

Jak już wspomniałam wyżej szczotkowanie pobudza ukrwienie skóry, ale też działa jak naturalny balsam poprzez rozprowadzanie łoju na końcówkach włosów. Dodatkowo usuwamy też martwe włosy, które i tak już wypadły. Pozbywamy się resztek produktów do stylizacji i innych zabrudzeń. A także po całym dniu robimy sobie przyjemny, odprężający masaż! 

Bardzo często pytacie mnie o różne sekrety nie tylko mojej urody, ale i włosów. Dlatego też postanowiłam podzielić się nimi z Wami i mam nadzieję, że pomogą Wam one w codziennej pielęgnacji nie tylko skóry, ale też i włosów. Jestem ciekawa czy stosujecie zabieg, o którym Wam dziś wspomniałam? Czy szczotkujecie Wasze włosy i jakie szczotki macie w swoim wyposażeniu? Koniecznie dajcie znać :) 

XOXO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram

Copyright © 2017 COCO COLLECTION